Prije nego što započnete izradu jelovnika za kafić, potrebno je proučiti potrebe gostiju i odrediti ciljanu publiku. Za to se može provesti anketa među posjetiteljima i analizirati podaci o prodaji jela i pića. Također treba uzeti u obzir lokaciju kafića i konkurenciju kako biste bolje razumjeli preferencije stanovnika tog područja. Ciljana publika može se odrediti prema dobi, spolu, prihodima i interesima. Na primjer, ako se kafić nalazi u blizini poslovnih zgrada, ciljana skupina mogu biti uredski radnici koji traže brz i ukusan ručak. Na temelju analize potreba gostiju i određivanja ciljane publike može se sastaviti jelovnik koji će biti najprivlačniji i najpraktičniji za posjetitelje.

Izrada popisa jela i pića koja će biti uključena u jelovnik važan je korak u kreiranju ponude. Potrebno je uzeti u obzir preferencije ciljane publike, analizirati konkurenciju i tržište. Pri sastavljanju jelovnika treba voditi računa o sezonalnosti namirnica i njihovoj cijeni kako bi se odredile prikladne cijene jela i pića. Također je važno raznovrsno ponuditi jela i uzeti u obzir potrebe različitih kategorija gostiju, primjerice vegetarijanaca ili osoba s određenim alergijama. Opis svakog jela i pića treba sadržavati informacije o sastojcima i načinu pripreme kako bi gostima olakšao izbor.

Dizajn jelovnika

Izrada dizajna jelovnika važan je korak u kreiranju ponude kafića ili restorana. Pri izradi dizajna potrebno je obratiti pozornost na preglednost i privlačnost. Pregledan jelovnik omogućuje gostima lako pronalaženje željenih jela i pića te brz uvid u cijene. Privlačnost znači da jelovnik treba izgledati zanimljivo i poticajno kako bi se gosti poželjeli ponovno vratiti. Dizajn također treba odgovarati općem stilu objekta. Za pregledan i privlačan jelovnik mogu se koristiti žive boje, jasni fontovi te kategorizacija jela i pića.

Razrada jelovnika

Prilikom izračuna troškova sastojaka i određivanja cijena jela i pića, potrebno je uzeti u obzir nekoliko čimbenika. Prvo, cijenu nabave sastojaka i količinu potrebnu za pripremu svakog jela ili pića. Drugo, sezonske oscilacije cijena namirnica. Treće, u cijene treba uključiti i troškove rada osoblja, najam prostora i ostale operativne troškove. Četvrto, važno je voditi računa o konkurenciji i cijenama sličnih proizvoda u drugim objektima. Konačno, cijene moraju biti prihvatljive ciljanoj publici i odgovarati kvaliteti i razini usluge.

U ovom dijelu potrebno je izraditi detaljne opise svakog jela i pića, uključujući sastav i način pripreme. Opisi trebaju biti informativni kako bi gosti mogli odabrati jela koja odgovaraju njihovim ukusima i prehrambenim navikama. U opisima treba navesti sve korištene sastojke te način pripreme. To pomaže gostima u donošenju ispravne odluke i štedi im vrijeme. Opisi također mogu sadržavati podatke o kalorijskoj vrijednosti, što može biti korisno gostima koji brinu o zdravlju.

Ček-lista za izradu jelovnika restorana

  1. Odredite naziv kafića ili restorana.
  2. Razvijte koncept i vrstu kuhinje.
  3. Izradite popis jela i pića uzimajući u obzir potrebe ciljane publike.
  4. Odredite stil prezentacije jelovnika — knjižica, letak, mapa itd.
  5. Izradite dizajn — odaberite fontove, boje i fotografije jela.
  6. Podijelite jelovnik u kategorije: predjela, juhe, glavna jela, deserti, pića, vina itd.
  7. Ne zaboravite opisati svako jelo i sastojke.
  8. Odredite cijene koje odgovaraju kvaliteti i troškovima namirnica.
  9. Uredite i provjerite tekst.
  10. Ispišite jelovnik i postavite ga u prostoru. Redovito ažurirajte ponudu.

Primjer jelovnika restorana

Doručak:

  • Zobena kaša s voćem i orašastim plodovima
  • Američke palačinke s javorovim sirupom i svježim bobičastim voćem
  • Jaja s gljivama i tostom
  • Sendvič s pilećim fileom i povrćem
  • Kava, čaj i svježi sokovi

Ručak:

  • Cezar salata s piletinom ili kozicama
  • Gaspačo s tostom
  • Panini s lososom i krem sirom
  • Tjestenina s piletinom i gljivama
  • Riža s povrćem i teriyaki umakom
  • Koktel Margarita ili limunada

Večera:

  • Carpaccio od govedine s rikolom i parmezanom
  • Pite s mesom ili krumpirom
  • Losos na žaru s povrćem i krumpirom
  • Odrezak od marinirane govedine s krumpirićima
  • Desert: tiramisu, čokoladna torta, panna cotta

Pića:

  • Velik izbor vina iz različitih zemalja
  • Kokteli na bazi viskija, tekile, gina, ruma i dr.
  • Bezalkoholni kokteli
  • Craft pivo
  • Mocktaili s voćnim sokovima i mliječnim proizvodima

Gostima se po želji nude sezonski i degustacijski jelovnici, a moguća je i priprema jela za ponijeti.

Pakiranje za jela za ponijeti

Ako želite ponuditi kvalitetnu uslugu gostima koji preferiraju jesti kod kuće, možete koristiti razne vrste ambalaže za jela za van: plastične i papirnate posude, ambalažu za slastice, jednokratni pribor, papirnate salvete i vrećice.

Photos: freepik.com